info@pete.fi
(06) 231 5396
ma - pe 8 - 17, la 10 - 15

Tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 01.01.2020 alkaen

Verkkokauppa pete.fi

Lindfors Finland Oy (markkinointinimi PETE-savupiipputuotteet, Y-tunnus 0772117-7,  jäljempänä “Myyjä”) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomen alueella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.  

1. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste

2. Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Payments Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai Svea Payments Oy:n aputoiminimi Maksuturva Group). Maksun jälkeen myyjä lähettää tilauksesta tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi ja maksunvälittäjä lähettää sähköpostiisi maksunvahvistusviestin. Viesti sisältää linkin Ostajan Apulaiseen, jossa voit hoitaa mm. tuotepalautukset, reklamaatiot ja palautteenannon sekä maksutavan muutoksen ympäri vuorokauden. Maksunvälittäjä tilittää maksusi myyjälle vasta, kun olet vastaanottanut tilauksesi ja saanut tarkistaa sen. Tarkistusajan pituudesta ilmoitetaan tilauskohtaisesti sähköpostilla. Maksutavat Lue lisää Svea Paymentsin maksupalvelun käytöstä  

3. Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Lisäksi saat Svea Payments Oy:n maksuvahvistusviestin, jonka kautta pääset seuraamaan toimituksen etenemistä ja hallinnoimaan tilaustasi Ostajan Apulaisen avulla. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.  

4. Toimitustapa ja -kulut

Verkkokauppamme suosittelee sinulle sopivinta toimitustapaa lähetyksen painon ja tilavuuden mukaan. Toimitustapamme ovat Matkahuollon pakettitoimitukset, DB Schenkerin paketti- ja kuormalavakuljetukset sekä nouto Kauhajoen tehtaalta. Toimitustavat:
  • DB Schenker kotimaankuljetus: Kuormalavakuljetus pihaan saakka *
  • DB Schenker Parcel: Pakettitoimitus ovelle saakka *
  • Matkahuolto Bussipaketti: Pakettitoimitus lähimpään Matkahuollon pakettipisteeseen
  • Matkahuolto Jakopaketti: Pakettitoimitus ovelle saakka *
  • Nouto Kauhajoen tehtaalta
*Poikkeuksena erikoisjakelualue (esim. saaristo), jossa pidätämme oikeuden muutoksiin.  Toimitustapojen hinnat näet Kassa-vaiheessa ennen maksamista. Saat puhelimeesi ja/tai sähköpostiisi tilauksesi lähetystiedot ja lähetystunnuksen, jolla voit seurata lähetyksen etenemistä.  

5. Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen noin 3 – 5 päivää. Osa tuotevalikoimasta on tilaustuotteita, joiden toimitusaika on tätä pidempi. Tuotekortilla saatavuustiedon yhteydessä on tieto, mikäli tuote on tilaustuote. Asiakkaan ilmoittamien mittojen mukaan valmistettujen räätälöityjen tuotteiden toimitusaika on noin 2 – 4 viikkoa. Pyrimme ilmoittamaan mahdollisista viivästyksistä viipymättä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.  

6. Vaihto- ja palautusehdot (kuluttajat)

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske asiakkaan ilmoittamien mittojen mukaan valmistettua tuotetta, kuten esim. piipunhattuja, piipun pellityksiä sekä savukaasuimurin sovitteita ja alustoja. Palautuksen yhteydessä myyjällä on oikeus vähentää asiakkaalle palautettavasta summasta tuotteen mahdollinen arvonalenema. Katso tarkemmat palautusohjeet täältä. Normaalin palautusoikeuden lisäksi Ostajan Apulainen- palvelu antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa ja palauttaa tuotteita erikseen ilmoitetun tarkistusajan sisällä ennen kuin rahasi tilitetään maksupalvelusta verkkokauppiaalle. Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin: p. (06) 231 5396, info@pete.fi.  

7. Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa verkkokaupan asiakaspalveluun: PETE-savupiipputuotteet Lindfors Finland Oy P (06) 231 5396 info@pete.fi Lampelantie 58 61850 Kauhajoki As Mikäli hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä tai toimiteta selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Reklamaatiot Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Reklamaation voi tehdä sähköisesti Ostajan apulainen- toiminnon kautta. Asiakas saa linkin tähän palveluun Svea Paymentsiltä saamassaan maksunvahvistusviestissä. Vaihtoehtoisesti vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla tai kirjeenä.
Jos tilausta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan www.kuluttajariita.fi ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi.
Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Myyjää vastaan joko Myyjän kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa.
Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.